Üniversitemizde, TÜBİTAK 2024/1 Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı (2209-A) kapsamında gerçekleştirilen 16 başvurudan 13'ü desteklenmeye hak kazandı. Bu önemli başarı, üniversitemizin bilimsel araştırmalara ve proje geliştirilmesine verdiği önemin de bir göstergesi olarak dikkat çekiyor.
Desteklenen projelerin, üniversitemizin araştırma kültürüne büyük katkı sağlayacağına inanıyor, araştırmacılarımıza başarılar diliyoruz.
TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, lisans düzeyindeki öğrencilerin bilimsel araştırma süreçlerine aktif katılımını teşvik etmeyi, proje kültürü ve araştırma yetkinlikleri kazandırmayı amaçlayan bir destek programıdır. Bu program kapsamında, TÜBİTAK tarafından uygun bulunan öğrenci projelerine bütçe desteği sağlanmakta ve projelerin öğrenciler tarafından hayata geçirilmesi teşvik edilmektedir.
Üniversitemizin akademik gelişimine büyük katkı sağlayacak ve öğrencilerimize araştırma becerilerini geliştirme ve bilimsel üretkenliklerini arttırma imkânı sunacak projelerin tam listesi aşağıda yer alıyor.
Sıra No | Proje Adı | Fakülte / Araştırma Merkezi | Bölüm | Proje Yürütücüsü | Proje Danışmanı / Araştırmacı |
1 |
Günümüz Romantik İlişkilerinde Kadın ve Erkek Rollerinin Sahip Olunan Dişil ve Eril Özellikler Üzerinden İncelenerek Siyer ile Karşılaştırılması |
Eğitim Bilimleri Fakültesi |
PDR |
Hüseyin Cebrail GÖKTAŞ |
Dilara MARABA |
2 |
7 Ekim Sonrası Boykot Hareketlerinin, Başakşehir Bölgesinde Tüketici Alışkanlıkları Üzerindeki Etkisinin Araştırılması |
Yönetim Bilimleri Fakültesi |
İşletme |
Mükremin İNCE |
Sümeyye KUŞAKCI |
3 |
İstanbul’daki Birtakım İslami Lisans Destek Programları Hakkında Betimleyici Bir Çalışma ve Klasik Medreselerin Mevzu Kurumların Müfredatına Etkisi
|
İslami İlimler Fakültesi |
İslami İlimler |
Muhammed Ali KAYRAN |
Tuba Erkoç BAYDAR |
4 |
Vakıfların Kişisel Veri Mevzuatı Kapsamında Yükümlülüklerinin Hukuki Çerçevesinin Araştırılması ve Başakşehir'deki Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları |
Hukuk Fakültesi |
Hukuk |
Mahmut Furkan ÖZKAN |
Meryem Solmaz BİLİCİ |
5 |
Medya tarafından 2024 Eylül-Ekim aylarında Türkiye’de yaşanan şiddet olaylarının kötü haber bombardımanı olarak sunulmasının bireylerde yarattığı travmatik deneyimlerin incelenmesi |
Eğitim Bilimleri Fakültesi |
PDR |
Sudenur GÜLHAN |
Dilara MARABA |
6 |
Türkiye Yakın Dönem Para Politikalarının Geleneksel Finansal Araçları Kullanan Bireyler ile Kullanmayanlar Arasındaki Servet Eşitsizliğine Etkileri |
Yönetim Bilimleri Fakültesi |
İktisat |
Mahmud İrfan KARACA |
Hasan VERGİL |
7 |
Ebeveyn Affetme, Kişilerarası İlişkiler ve Allah Tahayyülleri Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi |
İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi |
Psikoloji |
Bedia Beyza DÜZOYLUM |
Taha Burak TOPRAK |
8 |
İHA Hava Sahası Bölge Uygulamaları ve Ülkelerin Yasal Düzenlemelerinin Karşılaştırılması |
Hukuk Fakültesi |
Hukuk |
Zehra Nur ARIK |
Ömer Faruk EROL |
9 |
Havada Rekabet: Drone Sporları Federasyonlarının Küresel Yapısı ve Türkiye’nin Yol Haritası |
Hukuk Fakültesi |
Hukuk |
Aleyna ORUÇOĞLU |
Ömer Faruk EROL |
10 |
Filistin ve Ukrayna Çatışmalarında Suçlayıcı Söylemler: Devletlerin Birleşmiş Milletler Genel Kurulu’ndaki Duruşlarının Nitel Analizi |
İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi |
Sosyoloji |
Salihanur YAMAN |
Sümeyye UYAR |
11 |
Özel Öğrenme Güçlüğü Tanılı Çocuğu Olan Ailelerin Ev Ödevi Deneyimlerinin İncelenmesi |
Eğitim Bilimleri Fakültesi |
PDR |
Asude ERDEM |
Ayşe Dilşad YAKUT |
12 |
Lise Öğrencilerinin Doğru Meslek Seçimi ile 21. Yüzyıl İş Hayatında Başarılı Bireyler Olarak Yer Alması İçin Teknoloji Destekli Öz Farkındalık Eğitimi |
Eğitim Bilimleri Fakültesi |
PDR |
Melike KARTAL |
Dilara MARABA |
13 |
Medya Kullanımının 14-18 Yaş Arasındaki Gençlerin Kimlik Oluşumundaki Rolü: Ebeveyn-Çocuk Tartışmasının Aracı Rolü |
İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi |
Sosyoloji |
Lütfiye ULUŞAHİN |
Taha Burak TOPRAK |