Mütevelli Heyeti Başkanımız Prof. Dr. İrfan Gündüz ve Mütevelli Heyeti Başkan Vekilimiz Necmeddin Bilal Erdoğan, Erkam TV tarafından yayınlanan “İftar Sevinci” programında 9 Mart 2025 tarihinde bir araya gelerek önemli konulara değindi. Programda gençliğin eğitimi, vakıf modeli ve kültürel mirasın yeni nesillere aktarılması gibi pek çok başlık ele alındı.
Prof. Dr. İrfan Gündüz ve Necmeddin Bilal Erdoğan TÜRGEV, TÜGVA, İbn Haldun Üniversitesi, Sabahattin Zaim Üniversitesi, İlim Yayma Vakfı ve Okçular Vakfı gibi kuruluşlarda sürdürülen kalıcı ve iz bırakıcı hizmetleri ele aldılar. Geçmişine bağlı, geçmişinden güç alan ve geleceğe güvenle bakan bir gençlik modeli oluşturmanın önemini vurguladılar.
Erdoğan, bireylerin hayatlarını ne için harcayacaklarına dair doğru rol modellerin etkisi üzerinde durdu. Vaktini keyfine göre değil, inandığı hedeflere göre harcayan anne-baba örneklerinin, çocukların gelişimindeki önemine dikkat çekti.
Programda, Cemil Meriç ve Mehmet Akif gibi düşünürlerin “Biz kalarak da Avrupa kadar müreffeh olabiliriz.” çerçevesindeki fikirleri ele alındı. Tanzimat’tan bugüne süregelen Batıcılık düşüncesi ve bu anlayışın eksik yönleri tartışıldı. Kendi kimliğimizi ve kültürümüzü ihya etme mücadelesinin önemine değinilerek, bu kültürel mirasın yeni nesillere aktarılması gerektiği vurgulandı.
İbn al-Arabi'nin Fusus'ül Hikem adlı eseri, yakın tarihte Fuat Sezgin’in çalışmaları ve bir dizi eserden hareketle medeniyet tarihindeki tekâmülün kilometre taşları ele alındı. İslam bilim mirası ve tarihine yönelik çalışmalar, Bağdat’taki tercüme hareketleri ve Batı’daki üniversitelerin kuruluşuyla ilişkisine dair panorama çizildi.
Tematik okulların sayısının artmasının önemine dikkat çekildi. Palet Türk Müziği İlkokulu örneği üzerinden, yeteneklerin erken tespit edilip işlenmeye başlanmasının önemi vurgulandı. Bakanlıklar ve MEB ile iş birliği ile geliştirilen projelerden bahsedildi.
Program boyunca, gençliğin geleceğe güvenle bakan bir yapıya kavuşturulması için kültürel mirasın yeni nesle aktarılması gerektiği mesajı muhtelif örnekler, eserler, isimler üzerinden güçlü argümanlarla verildi.