Yükleniyor, lütfen bekleyiniz.

Destek Bursu Başvurularına İlişkin Duyuru

20.01.2025
Destek Bursu Başvurularına İlişkin Duyuru

Üniversitemiz Lisans Burs Yönergesinin 4’üncü maddesi üçüncü fıkrası (f) bendi ve Lisansüstü Burs Yönergesinin 4’üncü maddesi birinci fıkrası (d) bendi kapsamında değerlendirilmek üzere burs başvuruları alınacak, ilgili maddeler kapsamında, bursa hak kazanacak öğrencilerimize yemek, yurt ve/veya nakdi yardım teklif edilebilecektir.

Yemek bursu, burs hakkının verilmesinden itibaren üniversitemiz yemekhanesinden, yurt bursu ise burs hakkının verildiği yarıyıl itibariyle, üniversitemiz yurtlarından ücretsiz faydalanma olanağı sağlar. Aylık nakdi burs ödemeleri, burs hakkının verilmesini müteakiben her ayın 15’inde, üniversitemiz burs yönergelerinde nakdi burslar için belirlenmiş olan şartların sağlanması koşuluyla yapılır.

Bu kapsamdaki tüm burs hakları, ilgili akademik yıl için ve yılda en fazla 9 ay boyunca geçerlidir. 

T.C. vatandaşı veya Dünya Bankası verilerine göre az gelişmiş ve gelişmekte olan ülke olarak tanımlanan ülkelerin vatandaşı olan uluslararası öğrencilerden başvuru kriterlerini sağlayanlar, 25 Ocak- 02 Şubat 2025 tarihleri arasında gerekli belgeleri bölüm sekreterliklerine/anabilim dalı sekreterliklerine şahsen ya da e-posta yoluyla teslim ederek burs programına başvuruda bulunabilirler. Başvurular, Şubat ayı içerisinde Burs Komisyonu tarafından değerlendirilecek, belirlenmiş olan kontenjanlar çerçevesinde burs verilmesi uygun bulunan adaylara ilişkin teklifler Üniversite Yönetim Kuruluna sunulacaktır. Üniversite Yönetim Kurulu kararı ile 2024-2025 akademik yılı için burs almaya hak kazanan öğrencilerimize bölüm sekreterlikleri/anabilim dalı sekreterlikleri tarafından bilgi verilecektir. 

Başvuru Kriterleri:

  • Maddi desteğe ihtiyaç duymak,
  • Üniversitemizden nakdi burs almamak,
  • SGK kapsamında çalışmıyor olmak,
  • Disiplin cezası almamış olmak.

Başvuru için Gerekli Belgeler:

  • Başvuru dilekçesi,
  • Başvuru formu ve ekleri.

Varsa, aşağıdaki belgeler de dilekçeye eklenebilir:

  • Başka bir kişi veya kurumdan aldığı bursa ilişkin belge,
  • Kira sözleşmesi,
  • Öğrenimine devam eden kardeşlerine ait öğrenci belgesi,
  • Kendisinin ya da birinci dereceden yakınlarının engel durumunu gösterir belge,
  • Şehit/gazi çocuğu olduğunu gösterir belge,
  • Anne/babasının vefat ettiğini gösterir belge,
  • Anne/babasının boşandığını gösterir belge.

Başvuru Takvimi:

Destek Bursu 2. Başvuru Dönemi 25 Ocak-02 Şubat 2025
Destek Bursu 2. Başvurularının Bölüm/Anabilim Dalları Tarafından Burs Komisyonuna Bildirilmesi için Son Gün 10 Şubat 2025
Destek Bursu 2. Başvuru Sonuçlarının İlanı 18 Şubat 2025

Bölüm / Anabilim Dalı E-posta Adresleri:

Büyük Veri ve İş Analitiği bigdata@ihu.edu.tr
Din Bilimleri dinbilimleri@ihu.edu.tr
Eğitimin Felsefi, Sosyal ve Tarihi Temelleri eki@ihu.edu.tr
Eğitim Kurumları İşletmeciliği eki@ihu.edu.tr
Felsefe philosophy@ihu.edu.tr
Finansal Ekonomi finecon@ihu.edu.tr
Hava Taşımacılığı Yönetimi man@ihu.edu.tr
İktisat econ@ihu.edu.tr
İşletme man@ihu.edu.tr
Medeniyet Araştırmaları medit@ihu.edu.tr
Özel Hukuk law@ihu.edu.tr
Psikoloji psy@ihu.edu.tr
Radyo, Televizyon ve Sinema mcom@ihu.edu.tr
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık pdr@ihu.edu.tr
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler pols@ihu.edu.tr
Sosyoloji soc@ihu.edu.tr
Tarih history@ihu.edu.tr
Temel İslam Bilimleri (lisansüstü) bis@ihu.edu.tr
Temel İslam Bilimleri (lisans) sis@ihu.edu.tr
Türkiye Çalışmaları history@ihu.edu.tr
Uluslararası ve Mukayeseli Hukuk law@ihu.edu.tr
Yeni Medya ve İletişim mcom@ihu.edu.tr